Springa!!!

Skriver på väg till replokaken. Idag med reggaeprojektet Sista Root, som för övrigt har spelning på lördag 10 september, Alby. Be there!

Annars har jag jobbat idag, med en avstickare till kiropraktorn. Googlade på knäskador + rehabilitering. Jag börjar från början.

Sen tre år tillbaka har jag i samband med löpning haft smärta i knät. Det dök upp efter en tredje omgång tvåmilare. Har egentligen aldrig brytt mig om att kolla upp problemet. Trodde jag kunde bygga upp stabilitet på egen hand, men så nyligen anmälde jag mig till halvmaran och jag började komma upp i distans när problemet dök upp igen.

Det var förra måndagen som jag kände av det, utan direkt smärta, efter 1,8 mil. Sen fick jag ofrivillig vila pga förkylning men så fort jag blev frisk igår så bestämde jag mig för att prova 2,1 mil. Redan efter 0,74 fick jag avbrytapå grund av knät. Asdrygt när jag satsar på halvmaran och igår var jag helt uppgiven.

Men jag fick nytt hopp efter kiropraktorbesöket idag. Det kontrollerades rörlighet och snubben kom fram till att jag ska få ett par knakbehandlingar samt träna vänster höft (!) med en övning som heter Running Man. Ett jävla mirakel bara att slippa slita på knät! Ska jobba på det i veckan, morgon och kväll, för att prova att springa på söndag. Sen fortsatt behandling eller ny metod. Men enligt snubben ska det inte vara några problem att springa halvmaran. YEY!

Nu ska jag byta pendel. CYA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0